Nagy fordulat következik a reklám világában. Miközben eddig mindenhol az online marketingeszközök használatára próbáltak rábeszélni, és még a csapból is az folyt, hogy a neten éri meg a leginkább hirdetni, elérkeztünk egy fordulóponthoz. Ahogy az online marketing megszokottá válik, úgy javul az offline hatékonysága. Visszatérnek a jó öreg offline marketingeszközök, a plakát, a szórólap, a prospektus.

A plakát, szórólap, prospektus reneszánsza – mivel tudnak többet?

A nyomtatott reklámanyagok akkor hatékonyak, ha a vállalkozásánál az elérendő célok, célcsoportok és a rendelkezésére álló költségvetés alapján átgondolt döntést hoz. Ismerje meg a lehetőségeit: mikor hatékonyabb egy nyomtatott reklámanyag használata?

1. Presztízs

A cége, a termékpalettája bővebb bemutatására a legmegfelelőbb nyomtatott reklámeszköz a prospektus vagy a katalógus. Lehet munkaeszköz, de presztízstermék is. Aki ad magára, az kézelfogható bizonyítékát akarja adni a vállalkozása sikerének.

A katalógussal szemben alapkövetelmény, hogy legyen áttekinthető, fotókkal teli. A mai felgyorsult világban senki nem szereti az átláthatatlan, hosszú, egybefüggő szöveggel teli információhalmazt.

Hosszútávra készíti, ezért soha ne spóroljon a minőségen! Erre az alapanyag, a képek, a felületkezelések kiválasztásánál is figyeljen. Dombornyomással, prégeléssel, formalakkozással egyedibbé teheti a kiadványát. A fóliázás a külső behatások elleni védelem mellett kiválóan alkalmas arra, hogy különleges hatást érjen el mind a színek, mind a papír tapintását illetően. A prospektust kiállításokon, megbeszéléseken, tárgyalásokon érdemes használni.

2. Személyes megjelenési lehetőségek: rendezvények, kiállítások, expók

Egyes szektorokban elképzelhetetlen, hogy a fontos kiállításokat bármelyik, magára adó cég kihagyja. Márpedig ezeken a rendezvények elképzelhetetlenek nyomtatott reklámanyagok nélkül. A szó elszáll, egy figyelemfelkeltő szórólap vagy katalógus azonban nyomatékosítja az információkat, kiemeli a vállalkozását a konkurencia tömegéből.

A személyes kontaktus főleg az új ügyfelek esetében sokkal hatékonyabb, nagyon fontos a személyes meggyőzés ereje. A vásárokon az információcsere gyorsabb, pontosabb, és olyan termékét/szolgáltatását is be tudja mutatni, amire egyébként egy esetleges ajánlatnál nem kérdezett volna rá az ügyfél.

A kiállítási jellegétől, a stand nagyságától, a rendezvény témájától függ, hogy milyen reklámeszközökkel készülhetünk. A szórólap, plakát, katalógus azonban még akkor is elengedhetetlen, ha éppen helyszűkében van!

3. Az értékesítésre koncentrálnak

A nyomtatott reklámanyagok ott próbálják meggyőzni az ügyfelet, ahol a vásárlási döntés megszületik: az eladás helyszínén. Azt, hogy melyiket fogja használni, függ a marketingstratégiájától, illetve hogy hol, kinek, és mit szeretne eladni.

Vágjon bele, és csináljon jó marketinget! A plakát, szórólap, katalógus nyomtatását bízza a sokéves tapasztalattal rendelkező Conint-Printre! Kérjen árajánlatot a produkcio@conint.hu e-mail címen!